Субота, 12.07.2025, 17:20 | Вітаю Вас Гость | Реєстрація | Вхід
Головна » 2009 » Квітень » 15 » Проблеми Черкас болять і народникам
Проблеми Черкас болять і народникам
15:24

Черкаси – наймолодший в Україні обласний центр. Вся його інфраструктура була досить швидко розбудована практично з нульової позначки більше 50 років тому за колишніми технологіями. На сьогодні вона майже повністю застаріла, зношена, потребує капітального ремонту і будівництва нових комунікацій. За політичними чварами в країні і в регіонах у влади до глобальних проблем міста руки не доходили. До того ж політики придумали виборчу систему, за якої Верховна Рада перетворилась у елітний клуб «грошових мішків», і обстоювати інтереси провінцій у ній майже нікому. Думками з приводу розвитку обласного центру ділиться народний депутат України Сергій Терещук.

Сергію Миколайовичу, як виживати таким невеликим містам як Черкаси в умовах нашої недосконалої системи влади?

Як громадянина і народного депутата мене глибоко турбує те, що відбувається нині з нашими селами, містами, обласними центрами. Йде процес відчуження центру, який зосередив у себе майже всі матеріальні і фінансові ресурси, від регіонів і їх населених пунктів. Так далі тривати не може. Потрібне завершення політичної, адміністративної і податкової реформ з тим, щоб розв’язати руки регіонам, дати їм можливість самим вирішувати свою долю. Владна еліта має нарешті зрозуміти, що не політика визначає наше майбутнє, а економіка, належний розвиток територій усіх регіонів. Бо кому потрібна безлюдна Україна!

Свого часу я пообіцяв черкащанам, що буду представляти у Верховній Раді інтереси всієї області і всіма наявними у мене способами намагаюсь це робити. Черкаси мені болять особливо. Адже тут проживає більше п’ятої частини населення області, виробляється і реалізується дві третини обсягів промислової продукції, здійснюється половина автомобільних перевезень, на долю черкаських підприємств припадає 80 відсотків обсягу обласного експорту.

Конкретизуйте, будь ласка, якими проблемами міста Вам довелося опікуватись.

Думаю, що з видимих проблем черкащанам та й гостям міста найбільше дістає жахливий стан доріг. Кажуть, що на Черкащині вони найгірші у державі. Дійсно, більша половина з них зношена, потребує повної  заміни. Міський бюджет за рахунок податків із власників автомобільного транспорту щорічно направляє на ремонт доріг до 8 млн. гривень. З обласного бюджету Черкасам у нинішньому році «капнули» 405 тисяч. А для того, щоб до належного стану привести 322 кілометри міських доріг, потрібно щонайменше 25 млн. гривень.

Враховуючи, що дороги в жахливому стані також в інших містах, райцентрах і селах області, мною і облдержадміністрацією ще в січні місяці  2009 року внесена пропозиція до Міністерства фінансів України про виділення субвенції обласному бюджету в сумі 32 млн. грн. на будівництво, реконструкцію, ремонт доріг комунальної власності.

Жителі Черкас і лівобережних Золотоніського, Чорнобаївського Драбівського районів з острахом чекають закриття автомобільної дороги через Дніпро.

Побоювання людей небезпідставні. Міст і дамба єдина артерія, що з’єднує обласний центр з названими районами, в яких проживає 157 тис. осіб. Значна частина працездатного населення має роботу в обласному центрі і щоденно приїжджає у Черкаси. Крім того на лівому березі Дніпра розташовані тисячі дачних ділянок, в основному ветеранів війни і праці. Усім їм тимчасово доведеться користуватися потягом. Питання у тому, скільки часу триватимуть ці незручності. Але далі зволікати із ремонтом неможна - по мосту уже сьогодні їхати страшно. Збудовані 48 років тому міст і дамба потребують негайної реконструкції. На її проведення потрібно 95 млн. гривень. На жаль, Уряд і «Укравтодор» до цього часу з виділенням коштів не визначились. Я звернувся до Юлії Володимирівни Тимошенко, до Комітету Верховної Ради з питань бюджету. Сподіваючись, що у цьому році лід таки скресне. А якщо коштів не дадуть, то буде замінено тільки покриття на мосту, що займе кілька тижнів.

Сергію Миколайовичу, у Черкасах з бородою і ініші проблеми.

Так, тут куди не кинь, то клин. Складним завданням є реконструкція каналізаційного колектора. Цей об’єкт забезпечує 65 відсотків водовідведення міста.  Стан магістралі такий, що недавно у провалля від розриву труб провалився легковий автомобіль із чотирма пасажирами. Тільки дивом вдалося врятувати людей. Так от, щоб побудувати головну каналізаційну станцію необхідно 40 млн. гривень, а ще 60 млн. обійдеться заміна труб на аварійних ділянок. У міському і обласному бюджетах таких  коштів немає.

Тому я вніс питання до Уряду передбачити при уточненні Держбюджету  на 2009 рік субвенцію обласному бюджету на виконання робіт з реконструкції головного каналізаційного колектору в Черкасах в сумі 17 млн. гривень, бо поки нічого не передбачено.

Давно перезріла проблема з утилізацією побутових відходів. Сміттєсховище, що розташоване  на колишньому військовому полігоні, функціонує майже 18 років. Його потужності практично вичерпані. Необхідно терміново відводити землю під його розширення. А на найближчу перспективу вирішувати на рівні Міністерства житлово-комунального господарства або й Уряду України питання спорудження заводу з переробки побутових відходів.

Багато можна говорити про занедбаність житлового фонду – у місті 1200 комунальних будинків і 40 відсотків із них потребують капітального ремонту. Більше як 50 млн. гривень треба віднайти на ремонт магістральних тепломереж. Перелік великих проблем можна ще довго продовжувати, а дрібних, поточних  і не злічити. Однак і цього достатньо, щоб тільки контурно уявити, чим має займатись сьогодні влада. Адже благополуччя людей залежить не від красивих слів, а від конкретних справ, від поєднання зусиль центру і регіонів, самоврядних представницьких і виконавчих органів влади на місцях, від конкретної роботи депутатів рад всіх рівнів. Створити таку систему влади і є той шлях, який виведе Україну із провалля.

 

Підготували

Микола Костецький

Олександр Ружицький

Переглядів: 644 | Додав: narodna
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]