ЧЕРКАСЬКА РЕГІОНАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ
Нам належить тільки те, що віддаємо іншим | 12:43 |
В Україні нині, як колись у давньому Вавілоні під час краху зухвалого будівництва вежі, все хаотично змішалось у безцільній метушні, всі не розуміють одне одного і замість плідного творення тільки руйнують. Дивна у цьому плані склалась ситуація у галузі освіти. Кількість учнів у школах зменшується, число студентів у вищих навчальних закладах зростає, їхні випускники не знаходять місця роботи, а на виробництві у ясний день із свічкою не знайти висококваліфікованого спеціаліста. У місті Золотоноша, що на Черкащині, зрозуміли пагубність такої розбалансованості і ось уже кілька років відпрацьовують схеми взаємодії шкіл, університетів і підприємств. Про те, що з цього виходить, розповідають учасники регіонального проекту. Володимир Лук’янець, генеральний директор державного підприємства «Златодар», керівник фракції «Народний блок Литвина» в обласній раді. - Негативні наслідки від розірваності ланцюга – школа, вуз, виробництво мені довелось відчути відразу, коли з посади голови облдержадміністрації перейшов на виробництво. Гостро не вистачало кваліфікованих технологів, мислячих інженерів, сучасних менеджерів. Тільки тоді повністю збагнув глибину думки великого мецената Євгена Чикаленка: «Любити Україну не тільки до глибини душі, а й до глибини власної кишені». Тому відразу запропонував міській владі і своїм колегам-керівникам підприємств створити фонд обдарованих дітей і першим наш колектив вніс до нього 10 тис гривень. Мене підтримали. Відтоді у Золотоноші провідні підприємства та загальноосвітні школи, до яких підключився Черкаський технологічний, а тепер і Черкаський національний університет, стали відпрацьовувати систему трьохсторонньої взаємодії. Щорічно у березні напрямки такої роботи визначаються в угодах про співпрацю, які приймаються, а потім і підбиваються підсумки їх виконання на колективних зібраннях. Наше підприємство, починаючи з 2003 року, поглиблює і вдосконалює зв’язки із Золотоніською школою №2, що спеціалізується на вивчені інформаційних технологій. Ми підтримали зусилля дирекції школи щодо того, що усі діти, а особливо обдаровані учні, мають досконало володіти комп’ютерною графікою, дизайном, уміти програмувати і творити власні проекти. Необхідною умовою успішної діяльності майбутнього фахівця є глибоке знання англійської мови. З цією метою підприємство допомогло школі обладнати два комп’ютерних класи, закупити мале поліграфічне обладнання, в літню пору сприяємо в організації табору з освоєння англійської мови. Дбаємо, щоб діти розвивалися духовно, естетично, духовно. Облаштували чудовий клас хореографії. Для його обладнання возили фахівців із Києва. Окрім цього капітально відремонтували спортивний зал, шкільні коридори. Проводимо спільні вечори відпочинку, ознайомлення з виробництвом, влаштовуємо спортивні змагання. А влітку оздоровлюємо дітей на базі відпочинку підприємства у с. Коробівка, що на Дніпрі. Мій принцип такий: я виріс у маленькому селі Бакаєвому Чорнобаївського району, але одержав три вищих освіти, захистив кандидатську дисертацію із економіки. Якщо нас вивчили, то і ми маємо віддавати людям ці борги. Разом із ректорами черкаських технологічного і національного університетів підтримуємо випускників школи, які виявляють бажання здобувати професії, необхідні для нашого підприємства. Раніше у нас здебільшого працювали випускники Одеського технологічного інституту, а тепер Черкаського технологічного університету. Щоб піднести інтелектульний і фаховий рівень спеціалістів, не принижувати педагогів, медиків, на одній із сесій обласної ради я запропонував, щоб всі підприємства і господарства, що працюють на певній території, користуються її інфраструктурою, трудовими і матеріальними ресурсами, відраховували на освіту і медицину один відсоток прибутків від свого власного виробництва. Це загалом проблема державна і її мали б вирішувати Кабінет Міністрів та Верховна Рада України. Однак у нас не шведський соціалізм, на державу сподіватися марно, треба випростовуватися самим. Олена Вертипорох, директор Золотоніської спеціалізованої школи №2. - Володимир Лукич Лук’янець – людина державного мислення. Його глибинне бачення проблем, а головне пропозиції і дії щодо їх розв’язання є прикладом того, як потрібно дбати про розвиток регіонів, розквіт держави, майбутнє нації. Він далеко не все сказав. Наприклад, про те, що обдаровані діти – переможці міських, обласних, республіканських олімпіад завдяки йому отримують від підприємства стипендії. І не тільки учні, а й учителі, що підготували їх, що учительська зарплата у нас залежить не тільки від навантаження годинами, а й від результатів успішності учнів. Або ще й таке: де ще підприємства у наш складний час дбають про оздоровлення вчителів і їхніх сімей. А наші педагоги відпочивають улітку на базі підприємства, здійснюють екскурсії по визначних місцях України. Результати дії цієї системи ми бачимо у всьому: від збільшення контингенту учнів і поліпшення показників успішності до зростання питомої ваги випускників, що навчаються у вищих начальних закладах. Юрій Лега, ректор Черкаського технологічного університету. Форми нашої співпраці різноманітні: це і проведення уроків-лекцій, практичних занять і семінарів викладачами і студентами університету безпосередньо у школі, підготовка учнів до участі у всеукраїнських предметних олімпіадах. Щорічно у квітні у нашому університеті відбуваються студентські наукові конференції. Участь у них беруть і старшокласники, що хочуть випробовувати себе із фізико-математичних дисциплін. Кращі їхні реферати друкуємо у збірниках наукових праць студентів. Раніше ми дозволяли обдарованим учням достроково здавати вступні іспити, а тепер допомагаємо підготуватися їм до здачі тестів, щоб вступити до університету. Олексій Корпань, міський голова Золотоноші. У нашому місті вісім шкіл і всі вони працюють тепер за трьох сторонніми угодами. По суті у навчальному процесі до традиційних трьох категорій – учнів, педагогів, батьків ми добавили ще дві – спонсорів і науковців. Ефективність системи вже проявляється у поліпшенні кадрового потенціалу підприємств, забезпеченні їхньої стабільної роботи. Скажімо, навіть в умовах кризи за підсумками першого кварталу цього року спаду виробництва у Золотоноші не зафіксовано. Такі обриси золотоніських пошуків, що постійно наповнюються новим змістом. Записав Микола Костецький | |
Переглядів: 676 | Додав: narodna |
Всього коментарів: 0 | |